Fald ikke i virtual reality fælden i din employer branding – sørg for, at der er overensstemmelse mellem dét, du siger, og det, medarbejderne oplever.
Hvad er deres virkelighed? Hvad er jeres styrker, og hvor er der huller i osten?
De fleste virksomheder bryster sig af deres særlige DNA og unikke kultur, men kun de færreste har sat ord på den.
Og det er en skam, hvis du arbejder med employer branding, mener Nadia Misimi, der sammenligner det med ikke at have sat sig ind i, hvilke ingredienser der hører til din yndlingscocktail.
For Nadia går employer branding og employee advocacy (EA) hånd i hånd, og hun indledte derfor sit EA-arbejde med en omfattende kulturafdækning.
Resultatet mundede ud i et kollegaløfte, som tjener som afsæt for hele Vellivs employer branding indsats – og som hun sætter strøm til på LinkedIn med medarbejdernes hjælp.
Dette oplæg er for dig, der gerne vil med behind the scenes på en bottom up tilgang til employer branding og EA.
Det får du med dig:
• Inspiration til, hvordan du får sat ord på jeres virksomhedskultur, og hvordan du kan bruge det strategisk i din employer branding og EA-indsats.
• Tips til at aktivere medarbejderne på LinkedIn – frivilligt og lystdrevet.
• Konkrete eksempler på, hvordan lidt mod, humor og personlighed kan hjælpe lederne med at nå ud til de rigtige kandidater med deres stillingsopslag.