Arbejder du i en B2B organisation med adskillige sælgere? Har I en ambition om, at salg og marketing skal træde ind i den sociale nutid… sammen?
Lad os sige det som det er: Ingen går på LinkedIn for at blive solgt til…..af virksomheder. Folk er på LinkedIn for at møde mennesker og netværke.
Vi ser tre store problemer igen og igen:
• I en traditionel tankegang giver det mening for marketing at bruge betalt annoncering på LinkedIn, men vores kunders erfaringer viser, at leadkvaliteten er lav, og prisen er høj. Særligt hvis man sammenligner med de leads, sælgerne selv kan lave på LinkedIn, når de først forstår værdien af Sales Navigator – som de har lært hos Europcar.
• At sælgerne ikke har fået den nødvendige træning, og derfor agerer i et gammelt massekommunikations-paradigme, hvor man promoverer produkter og tilbud – og ”bare” videredeler virksomhedssidens indlæg 😔
• At de ansvarlige i virksomheden, har for mange fejlagtige antagelser og meninger om LinkedIn’s betalte muligheder – som blokerer for det virkelige udbytte af Sales Navigator!
Årsagen til at Europcar fik 68 møder på under 14 timer:
• De lærte at magien på LinkedIn handler om mennesker, der møder andre mennesker – og det gav læringen dem tryghed i, gennem en 7 måneders uddannelse.
• De lærte hvordan de skulle bruge Sales Navigator, til at finde de mest relevante og modne beslutningstagere – hvilket gør, at deres tid er godt investeret!
• De fik en grundig forståelse for salgspsykologien på LinkedIn.
• De lærte at bygge relationer på LinkedIn FØR de ringede til målgruppen. Det betød færre opkald, højere lead-kvalitet og langt større konvertering…..og sidst men ikke mindst: Nul kold kanvas!
Du skal deltage, hvis du gerne vil:
• Have en konkret opskrift på, hvordan I skal organisere jer, og hvilke roller der skal være i jeres sociale marketingorganisation.
• Forstå hvordan I kan booste jeres salg ved at integrere Sales Navigator i arbejdsgangene mellem marketing og salg.
• Lære at arbejde strategisk med de personlige profiler.
• Lære at undgå spildtid på LinkedIn; én gang for alle.
Essensen i dette oplæg er, at I allerede har de personer og kompetencer, der skal til for at få succes. Posen skal blot rystes, og I skal arbejde sammen på en ny måde – med korrekt brug af de rigtige værktøjer.
Så kommer succesen.
Så spids blyanten og hiv notesblokken frem, for her giver vi vores allerbedste råd og værktøjer til dem, der vil have succes med social markedsføring på LinkedIn!